Yritysten adventtikalenteriostokset tukevat lasten harrastustoimintaa
Yritykset voivat ostaa partiolaisten adventtikalentereita myös vaikkapa joulumuistamisina henkilöstölle tai terveisinä asiakkaille. Into-Digital päätyi persoonalliseen ja ilahduttavaan ratkaisuun, joka tuki samalla lasten harrastustoimintaa.
Jokainen kalenterin ostaja on mukana mahdollistamassa lapsille ja nuorille kehittävää harrastustoimintaa, elinikäisiä ystävyyssuhteita ja onnistumisen kokemuksia. Lasten harrastustoiminta on tutkitusti yksi parhaista keinoista ehkäistä lasten ja nuorten syrjäytymistä. Partiossa tehdään määrätietoista työtä harrastusmaksujen pitämiseksi alhaisina ja vuosittainen adventtikalenterimyynti onkin yksi merkittävimmistä varainhankinnan toimenpiteistä. Kalenterit tulevat myyntiin 15.10. mutta voit jo tehdä yrityksellesi ennakkotilauksen kalentereista tällä lomakkeella.
Yritys lähestyi uusia asiakkaita kekseliäällä tavalla
Jaettu ilo on moninkertainen ja partiotoiminnan tukeminen ostamalla isomman määrän kalentereita kerralla ilahduttaa monella tapaa.
Tämän koki Into-Digital Oy ostaessaan asiakasmuistamisiksi muutaman sadan adventtikalenterin setin vuonna 2023. Inton ostoksesta saaduista tuloista suurin osa ohjattiin yrityksen itse valitsemille lippukunnille, eli partion paikallisyhdistyksille.
”Me halusimme lähestyä potentiaalisia uusia asiakkaita perinteisellä, mutta houkuttelevalla kirjepostilla. Päätimme lisätä kirjeen mukaan myös jotain aktivoivaa ja ilahduttavaa, joka saisi yritysten markkinointipäättäjät vierailemaan verkkosivuillamme. Alusta asti oli selvää, että halusimme valita aktivoinnin syötiksi jotakin persoonallisempaa ja merkityksellisempää kuin jonkun suklaapatukan,” Into-Digital Oy:n toimitusjohtaja Aapo Mäki kertoo.
”Totesimme, että nykypäivän yrityspäättäjät eivät kaipaa turhuuksia, vaan haluavat tehdä hyvää. Kun puntaroimme vaihtoehtoja, niin aika pian palaset loksahtelivat kohdalleen. Olemme tehneet yhteistyötä partiolaisten kanssa ja uskoimme, että partio ja adventtikalenterit ovat monelle päättäjille entuudestaan tuttuja. Siksi päätimme tarjota potentiaalisille uusille asiakkaillemme mahdollisuuden tilata perinteinen kalenteri meidän piikkiimme,” Mäki muistelee.
Into-Digital Oy suunnittelee, toteuttaa ja ylläpitää verkkopalveluita. Into on mm. rakentanut ja kehittänyt suositun adventtikalenteri.fi-verkkokaupan yhteistyössä Suomen Partiolaisten tonttujoukkojen kanssa. Yhteistyö on alkanut vuonna 2019, joten tänä syksynä verkkokauppa täyttääkin jo viisi vuotta!
Miten yrityksen lahjaostos käytännössä toteutetaan?
”Tämä oli meille helppo toteutus, eikä vaatinut vaivaa,” Mäki fiilistelee.
Ensin ostoksesta sovittiin Suomen Partiolaisten kanssa.
Seuraavaksi Into-Digital lähetti keskisuurten ja suurten suomalaisten yritysten markkinointipäättäjille kirjeen ja kehotuksen tilata itselleen partiolaisten adventtikalenteri heidän sivuiltaan löytyvän ennakkotilauslomakkeen kautta.
Sen jälkeen Into toimitti listan vastaanottajista ja partiolaiset hoitivat kalenterien postitukset saatekirjeiden kera lahjojen saajille.
Tukea paikalliseen lasten harrastustoimintaan
Adventtikalentereiden myynnissä oleellisessa osassa on tuen kohdentuminen vahvasti paikalliseen lasten ja nuorten harrastustoimintaan. Suomen Partiolaisilta kerrottiin Intolle, että ostajaorganisaatio saa itse päättää mille lippukunnille, eli partion paikallisyhdistyksille, tuki haluttaisiin kohdentaa.
”Meillä ei ollut tästä vahvaa näkemystä, mutta päätettiin sitten valita yksi lippukunta toimarin kotipaikkakunnalta Klaukkalasta ja toinen Jyväskylästä, jossa toinen meidän toimistoistamme sijaitsee. Ajateltiin, että jos jonkun meidän työntekijöiden jälkikasvu vaikka joskus aloittaa partion, niin onpahan ainakin tuettu toimintaa näillä paikkakunnilla,” Into-Digitalilta muistellaan.
Intolaiset kokeilivat partio.fi -sivuilta löytyvää lippukuntahakua ja arpoivat sitten kummaltakin valitulta paikkakunnalta yhden onnekkaan lippukunnan tuen saajiksi.
Merkityksellisellä lahjalla positiivista huomiota
”Kyllä vilpittömästi suosittelisin.”
Aapo Mäki kertoo, että tämän toimenpiteen pohjalta Into-Digital on päässyt hyviin keskusteluihin uusien kontaktien kanssa. Partion monipuolinen nuorisotoiminta on monelle entuudestaan tuttu konsepti ja vastaanottajat kokivat tällaisen lahjan ehdottomasti merkityksellisempänä kuin jonkun turhan krääsän.
”Turhuuksien sijasta halusimme lahjoittaa jotain merkityksellistä.”
Aapo Mäki, toimitusjohtaja, Into-Digital Oy
Vuoden 2024 adventtikalentereita voi jo tilata
Kalenterin myyntikausi alkaa virallisesti 15.10. mutta isompien määrien tilauksia voi tehdä jo nyt ennakkoon. Valitse yrityksellenne tälle vuodelle merkitykselliset lahjat ja tehokas tapa tukea lasten ja nuorten harrastustoimintaa.
Tee ennakkotilaus nyt, ennakkotilaus ei vielä sido yritystänne mihinkään, mutta auttaa meitä arvioimaan tarvittavia määriä.